• Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty
UWAGA!

Nowe sklepy stacjonarne w Bytomiu, Gliwicach i Krakowie.

Stań się mistrzem organizacji

Stań się mistrzem organizacji

Toniesz w swojej pracy? Szef ma ciągle do Ciebie pretensje, że za wolno, lub że po co robisz to, skoro coś innego jest ważniejsze? Nie tylko Ty tak masz – większość ludzi nie wyrabia się ze wszystkimi zadaniami w pracy. Możesz jednak nauczyć się, jak organizować sobie czas pracy, żeby dać sobie radę z najważniejszymi sprawami. Metoda ABCDE jest prosta i niezwykle skuteczna, zobacz!

 

Poznaj metodę ABCDE

Toniesz w swojej pracy? Szef ma ciągle do Ciebie pretensje, że za wolno, lub że po co robisz to, skoro coś innego jest ważniejsze? Nie tylko Ty tak masz – większość ludzi nie wyrabia się ze wszystkimi zadaniami w pracy. Możesz jednak nauczyć się, jak organizować sobie czas pracy, żeby dać sobie radę z najważniejszymi sprawami. Metoda ABCDE jest prosta i niezwykle skuteczna, zobacz!

To łatwiejsze, niż myślisz: organizuj swoją pracę według ważności zadań.

Na czym polega metoda ABCDE w praktyce?

Metoda ABCDE polega na tym, żeby ustalić swoje priorytety, czyli te rzeczy, które decydują o tym, jak szef ocenia Twoją pracę. Nie oszukujmy się: nie każdy dyrektor jest w stanie zauważyć, które z Twoich czynności są ważne dla firmy, a które nie. Niestety, Twoje priorytety to nie są te rzeczy, które są autentycznie istotne dla funkcjonowania firmy, ale są to te rzeczy, które Twój szef uważa za ważne.

Przykład: praca sekretarki. Obowiązki: odbieranie telefonów szefa, odbiór i rozdzielanie poczty między działami firmy, wewnętrzny obieg dokumentów, funkcja reprezentacyjna podczas wizyt gości, a do tego archiwizowanie dokumentów: faktur, umów, zleceń itd.

Co z tego jest najważniejsze? Mogłoby się wydawać, że porządek w dokumentach i ich właściwy obieg jest sprawą dość kluczową w każdej frmie. Ale… co jeśli szef uważa, że podanie dobrej kawy gościom jest najważniejszą sprawą na świecie?

Sekretarka powinna w tej sytuacji skupić się na swojej fukcji reprezentacyjnej, czyli gdy są goście, rzucić wszystko i cały swój czas poświęcić na krzątanie się wokół gości. A jeśli w tym czasie ktoś domaga się odnalezienia faktury, trudno, musi poczekać. Efekt: szef zadowolony, podwyżka, premia.

Nie każdy szef mądry jest – pamiętaj, że im głupszego ma się szefa, tym bardziej się trzeba mieć na baczności i udawać, że się nie zauważa jego lub jej głupoty.

Sekret metody ABCDE: wypisz obowiązki i je oznakuj

Weź czystą kartkę papieru i wypisz na niej, jeden pod drugim, wszystkie swoje obowiązki – i te na dziś, i te na jutro i te na ‘za tydzień’. A potem…

Przy każdym swoim zadaniu postaw jedną z 5 literek: A, B, C, D lub E.

Zadania A

Zadania typu A to wszystkie te, które MUSISZ wykonać, bo w przeciwnym razie spotkają Cię poważne konsekwencje. Zwykle zadania A są najtrudniejsze i bywają mało przyjemne, dlatego lubimy je sobie odkładać ‘na później’ – co jest oczywistym błędem.

Zadania typu A najlepiej jest wykonywać rano, lub o takiej porze dnia, gdy czujesz przypływ energii. Zabierając się za nie, spróbuj się skoncentrować. Nie plotkuj, nie wychodź na papierosa, po prostu usiądź i dokończ to, co masz zrobić.

Jeśli masz więcej niż jedno zadanie typu A, numeruj je od najbardziej pilnego do najmniej: A-1, A-2, A-3, itd. Zabierz się w pierwszej kolejności za zadanie A-1.

Zadania B

W grupie B powinny się znaleźc te obowiązki, które NALEŻY wykonać. Jeżeli tego nie zrobisz na czas, konsekwencje będą, lecz dotkną bardziej innych niż konkretnie Ciebie.

Przykład: musisz oszacować wielkość zamówienia towaru, jest to Twoje zadanie A. Zajmuje Ci to dużo czasu, ale od dobrego zamówienia zależy Twoja premia, więc przeznaczasz 2 dni na analizę. Złożenie zamówienia u dostawcy jest Twoim zadaniem B – ale… im później to zrobisz, tym mniej czasu będzie miał dostawca na przywiezienie towaru.

Mimo tego, złe zamówienie może spowodować więcej strat niż jeden dzień opóźnienia w dostawie (zakładając, że jeszcze macie zapasy towaru). A Twój szef za zamówienie obwini Ciebie, a za opóźnienie: dostawcę, firmę transportową, a dopiero potem Ciebie.

Wniosek? Zacznij wykonywać zadania B dopiero wtedy, gdy zadania A są już doskonale wykonane i dokończone.

Zadania C

Zadania C to wszystkie te, które POWINNO SIĘ wykonać dla dobra innych, ważniejszych zadań, lecz nie ma bezpośrednich konsekwencji, gdy nie są zrobione.

Przykład? Masz stary model służbowego telefonu komórkowego, który nie ma wielu nowoczesnych funkcji, a te by Ci się mogły przydać w podróży. Wybór nowego telefonu zajmie Ci trochę czasu, więc… zajmij się tym w piątek po południu, gdy zadania A i B zostały już wykonane.

Zadania C, najczęściej polegające na rozmaitych ulepszeniach, należy wykonywać wtedy, gdy ma się chwilę ‘wolnego czasu’.

Dla szefów: po czym poznać złą sekretarkę? Ano po tym, że zajmuje się wyborem nowego służbowego serwisu do kawy, podczas gdy na Twoim biurku piętrzy sie stos dokumentów, a prosisz o ich uporządkowanie od tygodnia. Lub: ma zawsze czas na plotki, ale nie ma go dostatecznie dużo, by rozdać wszystkim pracownikom paski z wypłatą.

Każdy z nas ma tą słabość, że woli robić coś przyjemnego, zamiast czegoś trudnego i żmudnego, lecz niestety, taki ‘miły’ rozkład zadań w pracy gwarantuje porażkę.

Zadania D

W grupie D mieszczą się zadania, które mogą być wykonane przez innych ludzi. Przykład: zamiast tracić czas na nadawanie paczki, gdy przyjeżdża kurier, zorientuj się, czy recepcjonistka jest w stanie to zrobić. Może się okazać, że nudząca się na recepcji dziewczyna chętnie nada paczkę za Ciebie.

Mam śmieszny przykład tego rodzaju z mojej dawnej pracy: okazało się, że zamiast ręcznie wypisywać na kopercie nadawcę, wystarczy przystawić pieczątkę firmy. I zamiast wypełniać druk listu poleconego, wystarczy wpisać przesyłkę do specjalnego zesztytu sekretarki, a potem Pani na poczcie tylko stawia jej tam pieczątki.

Pytaj innych, a dowiesz się, co możesz bez trudu zlecić komuś innemu. Cześć zadań zawsze się dubluje i coś, co jest Twoim zadaniem D, może być zadaniem A dla kogoś innego.

Zadania E

Zadania E to wszystkie te, które mogą być bez konsekwencji usunięte z listy. Może były ważne rok temu, ale teraz już nikt nie patrzy, czy są zrobione, czy nie. Zdarza się, że wykonujesz je po prostu z przyzwyczajenia.

Przykład: w hurtowni wprowadzono komputerowy system ewidencji towaru, lecz niektórzy pracownicy nadal prowadzą ‘papierowe’ statystyki…

A teraz: zasiądź do swojego zadania A-1. Czy już wiesz, co to będzie? (Nie wiesz… pomyśl: a z czego rozlicza Cię szef?)

  • Metody płatności
    Możesz dokonać płatności online, przy odbiorze, a także rozłożyć płatność na raty.
  • Gwarancja zwrotu pieniędzy
    Jeśli nie jesteś zadowolony z zakupu, możesz go zwrócić w ciągu 30 dni.
  • Wsparcie telefoniczne
    Masz pytania, sugestie, chcesz złożyć lub anulować zamówienie, złożyć reklamację? Zadzwoń: 22 512 54 00
  • Bezpieczne płatności
    Możesz mieć pewność, że płatności w naszych sklepach są w 100% bezpieczne. Dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych.

Top Shop Telezakupy

Top Shop Telezakupy TopShop Telezakupy (dawne TV Market) to sklep internetowy z wyłącznie oryginalnymi produktami z TV. Zakupy przez Internet w TopShop to wygoda oraz pełne bezpieczeństwo transakcji. Nasza oferta obejmuje oryginalne produkty z telezakupów. Sklep Top Shop to także codzienne nowości, prezenty i rabaty - zobacz przebojowe produkty z kategorii kuchnia, dom i ogród, uroda, fitness i odchudzanie oraz zdrowie.Posiadamy również bogatą ofertę znanych i popularnych marek takich jak Kosmodisk, Delimano, Dormeo czy Walkmaxx. Produkty oferowane przez Top Shop wyróżnia dbałość o to, by spełniały codzienne potrzeby użytkownika skutecznie i jednocześnie były łatwe w obsłudze. Jesteśmy przekonani, że znajdą Państwo u nas produkty, które spełnią oczekiwania zarówno Państwa jak i bliskich. Jeśli szukają Państwo prezentu - szeroki asortyment oferowany na TopShop.pl pozwoli dokonać odpowiedniego wyboru niezależnie od płci i wieku. Wszystkie nasze towary są objęte pełną gwarancją. W razie pytań co do naszej oferty oraz funkcjonalności sklepu, nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji. W sklepie internetowym Top Shop możliwe jest dokonywanie płatności online bądź przy odbiorze towaru – w zależności od Państwa preferencji. Oferujemy także dogodne raty i przede wszystkim atrakcyjne ceny. Zapraszamy do udanych i przyjemnych zakupów !
Zapisz się do newslettera

Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwońcie!