Nie masz produktów w koszyku.

Dołącz do
  • Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty
Jak reagujesz na krytykę? I jak krytykujesz innych

Jak reagujesz na krytykę? I jak krytykujesz innych

Czy umiesz wyrażać krytykę w sposób pozytywny? Właściwe krytykowanie powinno prowadzić do zmiany sytuacji, a nie do awantury. Jak to osiągnąć? Zwróć uwagę, czy kierujesz swoją krytykę wobec osoby, czy też wobec jej działań. Ta druga postawa jest jak najbardziej właściwa, bo prowadzi wprost do rozwiązania problemu.

Krytykowanie nie musi się kończyć kłótnią!

Jeśli musisz kogoś skrytykować, przestrzegaj następujących zasad:

  • Wyrażaj krytykę najlepiej tylko w 4 oczy.
  • Nie nastawiaj się na określoną reakcję drugiej strony.
  • Używaj zwrotu “Ja uważam”.
  • Wyjaśnij przyczynę krytyki.
  • Zażądaj odpowiedzi na Twoje zarzuty.
  • Zasugeruj, jakich zmian wymagasz.
  • Podsumuj swoje sugestie i ustal, czy dana osoba je zrozumiała.

Jak przyjmować krytykę?

  • Staraj się patrzeć swojemu rozmówcy w oczy – zobaczysz, czy zarzuty są szczere.
  • Nie uprzedzaj się i nie traktuj od razu krytyki jak osobistego ataku.
  • Kontroluj swój głos, mów cicho i nieagresywnie.
  • Nie odpowiadaj atakiem, raczej ustosunkuj się do zarzutów.
  • Jeśli nie zgadzasz się z krytyką, powiedz to w możliwie grzeczny sposób.
  • Spróbuj wypracować ze swoim rozmówcą jakieś ustalenia na przyszłość.
x
Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwoń!